I 1986 vendte man så tilbage til biografen – nærmere bestemt til Palads. I en blanding af ‘almindelige’ biografgæster og kendte ansigter tumlede alle rundt i den store multibiografs gange og forhaller.
Liberalismen havde holdt sit indtog i Bodil-komiteens strategi, og alle kunne købe billetter. Limousinerne, de lange kjoler, smoking’erne og de blitzende fotografer var i undertal – det var planlagt folkeligt og fornøjeligt med Jesper Klein og Flemming Jensen og endda Thomas Helmig med band, som dog i sidste øjeblik måtte melde afbud p.g.a. sygdom.
Premiere-filmen var med David Bowie, ‘Absolute Beginners’, og prisuddelingen blev foretaget af Sven Wezelenburg, i øvrigt sammen med forfatteren af denne lille bog. Erik Clausen fik bedste film-pris for ‘Manden i månen’, Ingolf David og Stine Bierlich fik priser for deres roller i ‘Ofelia kommer til byen’, Catherine Poul Jupont for ‘Manden i månen’ og Jytte Rex en kortfilmpris for ‘Den erindrende’. En særpris for scenografi gik til Leif Sylvester Petersen for ‘Manden i månen’, og endelig fik Kurosawas ‘Ran’ og Woody Allens ‘The Purple Rose of Cairo’ begge fortjente Bodil-priser. Manglede der Hollywood-glimmer og tidligere tiders projektører, så var Bodil dog tilbage i biografen.